BELEDİYEDE RÜŞVET SKANDALI VARAN 1

0

    Yılın gazetecilik olayına imza atan www.atakentgazetesi.com editörleri Yalova Belediyesindeki imar rüşvet pazarlığı görüntülerini devlet yetkilileri ile birlikte seyrederek deşifre etti. Görüntülerde insanın kanını donduran bu kadar da olmaz dedirten konuşmalar geçiyor. İşte görüntülerdeki x mühetahitle yapılan bazı konuşmalar: Telefon konuşması:   -Alpay B:Yalova merkezde emsalde 2-2.5 kat olan yerler var..   -Alpay B:Yav arkadaş sen emsal demiyorsun yoğunluk diyorsun…Sen en fazla 0.60 diyorsun.Sen orda 0.60 dediğin zaman planlarda yerleşik alanlardaki gelişme alanlarında bu şeyden uygulanacaktır.   -Alpay B:Burada sıkını var.1/25.000 düzeni planında bütün belediyelerin sıkıntısı var.Bak şimdi oradaki sorun şöyle çözülecek.   -Alpay B:Yerleşik alan lafını plandan çıkaracağız,kentsel yerleşim alanlarında diyeceğiz.   Telefon konuşması devam ediyor.X Müteahhit konuşmaları dinliyor…   -Alpay B:Burası Yalova,buradakilerin g…tü başı durmuyor…Böyle bir değişiklik yapılacak haberin olsun…Anasının a…na kadar arttırsınlar…Yalovayı benmi kurtaracağım?23 yıldır Yalova Belediyesi aynı boku yiyiyor…14 Belediye Başkanı toplandık karar verdik… Telefon konuşmasına istinaden karşı tarafın konuşmasına cevap şu şekilde geliyor..   -Alpay B:Bir sorun olursa neticede ben siyasinin kararını uyguladım derim…Gülüşmeler…   ***   Gazetemize ulaşan imar konuları ile ilgili rüşvet pazarlığı görüntülerinin bir takım kişiler ve yandaş medyanın özellikle Yakup Koçal dönemine ait olmadığı şeklindeki asılsız ve mesnetsiz dedikoduların önünü kesmek maksadı ile deşifre edilen CD’de yer alan ve içerisinde muhataplarının kendi ağızlarıyla verdikleri tarihlere dikkat çekmek için özel olarak şu bölümü açıklıyoruz:   Alpay B:Ya oğlum dün gece bana bir mesaj geldi…Baksana saat kaçta.04.16…Bak bak ne yazıyor…14.03.2010…Gelen mesaj şu…’’Eğer Salı günü akşamına paramı alamazsam her şeyi gazeteye veririm…Yolun sonuna geldin…Her yer tarla olur’’   Alpay B:Hemen KADİR ağabeyi aradım.Biliyorsun 6 kişiden biri bu adam.Hiç olmazsa SEMİH Abi yüzüme söylüyor…Tehdit ediyor… Alpay B:Oğlum,bu konu mesaja kadar düştüyse hepsi yakında ortaya çıkar…Zaten iki kez gazetelere çıktım…Ahmet Özsümer ile Brezilya gezisi var ya gazeteler fırsat bekliyor…   Alpay B:Hadi bu işi Yakup’a söylediler…Biz kapalı kapılar ardında onunla hallederiz bu işi…Ama medyaya yansırsa nasıl kalkarım bu işin altından…Temizleyemem…Nasıl siyasilerin hayatı medyadan bitiyor?İstifa etmek zorunda kalıyor…Ben de biterim…Mesajı atan adam diyor ki,Alpay yolun sonuna geldin,eeeee gazeteye verirse yolun sonuna geliriz…   Alpay B:Çarşamba günü para gelmezse batarız…Ben batarsam da bir çok adamı batırırım…   X Müteahhit:Tarım İl Müdürlüğünden izin alınması konusunda Yakup abi ne diyor?   Alpay B:Tarım İl Müdürlüğü Ak Partinin elinde…Adamlara Yalova İl Teşkilatı söz geçiremiyor…Herkes Yakup benim adamım diyor…     Alpay B:Oğlum,Yakup’un çevresindekiler ilk günden beri senin üzerine oynuyorlar…Bir şekilde ben araya girdimde Yakup da beni dinleyince işler karıştı.Top 10 da 1 numara Cengiz Dereli’dir,Yakup için…G…tü başı oynayan en büyük adam o…Pusuya yatmış bekliyor…Ama benimle baş edemiyor…Çünkü Yakup benim için işini en güzel,en iyi yapan adam diyor…   Duraksamalar….Odaya giren sekreter konuşmayı bölüyor,bir iki dakika sonra….   Alpay B:Çok stresliyim…Sıkıntıdayım…Bu batağa saplanmasaydım ben bu Belediye’de ne Cengiz’i (Dereli) Ne de Murat’ı(Bozacı) bırakırdım…Ama dur hepsinin yuvasını yapacağım…   Alpay B:Bu olaylar ortaya çıkarsa Yakup’a derler ki,bak senin kolladığın adam…Oğlum bu iş örgütlü KADİR abi biliyor bu işi(Tarım İl Müdürlüğü) olumlu görüşü verecek,ama sizde faaliyet yok diyor…   Alpay B:Herkes seni Barbaros’un(Binicioğlu) adamı sanıyor,ben araya girdimde düzelttim işi…     Duraksamalar…   Alpay B:Yakup’da biliyor bunu,ben olmazsam bütün planları rafa kalkar…Yakup bana zaten hep şunu diyor’’ALPAY SAKIN AÇIK VERME’’…..   Alpay B:Yakup kendi çevresindeki köpekleri iyi tanır…Ama dengeleri kurmak zorunda…Cengiz Dereli açığımı bulamadığı için köpek gibi kuduruyor…Yakup’a söyledim senin adamın konuşuyor diye…Boş ver diyor,konuşsun….   X Müteahhit:Alpay bak san söyleyeyim Cengiz Dereli senin Belediye Meclis üyelerinden bazılarıyla menfaat ilişkisine girdiğini falan söylüyormuş…   Alpay B:Bırak konuşsunlar reklamın iyisi kötüsü olmaz…Ya o zaman Yakup’a söyleyeyim Cengiz’i sustur diye…   X Müteahhit:Millet konuşuyor senin Cemil Aydın(DP Belediye Meclis Üyesi ve İmar komisyonu) ile olan özel diyaloğunu….   Alpay B:Hangi özel diyalog?   X Müteahhit:Sen,Cemil Aydın ve Muhlis A.anlaşmışsınız…1 Trilyon alındığını Yakup abi duymuş…Cemil Aydın’a verilen,proje parası adı altında….   Alpay B:Eeeeee ne olmuş…….   Odaya çaycı giriyor…Konuşma kesiliyor…Çaycı odadan çıkınca Alpay B. Tüm İlçe Belediye Başkanlarını iş yeri telefonundan diafon açık şekilde aramaya başlıyor…   Alpay B:İyi günler,İlhan Başkanım yok mu?Tamam.Yarın bir toplantımız olacak.Eski Milano Kafe’de …Şimdi adı Paşalım Ocakbaşı….Yakup Başkanım 1/25.000 lik planlarla ilgili bu toplantıya başkanımı bekliyor…Ancak,Başkanlar mutlak surette tek başlarına katılacaklar…Yalnız gelsin…Bunu özellikle iletin…   Aynı şekilde birkaç İlçe Belediye Başkanı aynı uyarılarla aranıp davet ediliyor…X Müteahhit ve Alpay B. konuşması devam ediyor…   Alpay B:Belediyede Alpay Başkan Yardımcısı olacak diye söylenti var…Alpay’ı paylaşamadılar…A….koyayım…hahahaha…..   X Müteahhit:Alpay YTSO Meclis Başkanı Mehmet Gürel 1/25.000 ‘lik planla ilgili seminer yapıp vatandaşı bilgilendirecekmiş….   Alpay B:Evet evet…Ahmet Özsümer küplere bindi…Ana avrat sövüyor…Ahmet hiç sevmez Mehmet Gürel’i…Gitti hemen Yakup’a söyledi…Yakup mecburen Mehmet Gürel’le arası iyi…Adam YTSO Meclis Başkanı…Boru mu?   Duraksamalar….Gülüşmeler…   Alpay B:Bak bu işler gazeteye çıkarsa valla biteriz….Yakup’un da kolu kanadı kırılır…Kirazlıda ki iş için Başkan yakından ilgileniyor…Biz %20 alacağız…Yakup başkan soruyor iş ne durumda diye….Ne diyeyim oğlum TARIM’dan olumlu görüş alınacak ama biz adamlara hala parasını(rüşvet) veremedik…Bunu mu diyeyim???   2.CD son konuşmalar….   Alpay B:Fevzi Çakmak Mahallesindeki Tuncer’in işi(Vatanım İnşaat) ballı kaymaklı oldu…Orada konut yapılacak…Haberin var mı,96 daire olacak…4 blok…6 katlı…Belediye orayı kat karşılığı verdi…20-25 dairesi Belediyenin…Güzel iş oldu…Gülüşmeler…   Alpay B:Yalova Spor Tesislerinin ihalesine de Tuncer girecek…Ama Tuncer’e sana Fevzi Çakmaktaki iş yeter dediler…O nedenle Muhlis girecek birkaç arkadaşıyla…Onlara verilecek…   X Müteahhit:İyi de Alpay ihale olmayacak mı?   Alpay B:İhale yapacağım diye bir şart yok…Kime ne…Son dakika golü olacak millete…hahahaha….İmar konusunda kimseyi dinlemez Yakup….Beni bilir…Murat Kuleli’yi dinler ama Alpay’a sorun der…Alpay’dan teyit almadan bu işe girmeyin der…   ……………….     Alpay B. Telefonda:5 Nisan’da kesinleşiyor,askıya çıkıyor…der ve X Müteahhite dönerek… Bir gün önce mi halledeceğiz işi?   X Müteahhit:Usta yarın para 16:30 da elinde…Çantayla gelecek…İstanbul’dan…Sağlam kurye ile…Yarın 400 Milyar getiriyorum…Valla gelecek yarın…Sen 280 Milyarı vereceğin şeyi….Onu sen şey yaparsın…   Alpay B:Ulan beni bekleterek orgazm mı oluyorsun……..3 aydır anamı s…yorsun….Ben kendi şeyimi bile ödemedim…   X Müteahhit:17:30 da kapanıyor bankalar…Halledeceğiz…     Alpay B:Cuma günü tamam…Ben dağıtırım parayı…Bana kalmasın…Ama???   X Müteahhit:Yaa sana da 100 Milyar getireceğim hatta daha fazla…Usta…280 Milyarı aldı..Yaa işimizi yapmazsa…   Sekreter içeri girer…Sessizlik…   X Müteahhit:280 Milyar verdik KADİR’e…140 Milyar HASAN NERGİZ’e ya bunlar sonra yok derse???   Alpay B:Yaaa sana ne be kardeşim bu işlerden..Sen ne karıştırıyorsun???Boş ver takma kafana…Böyle yapacaksan hiç verme…Bu işler bizim belediyemizin işleri…Ben kimseye sormayacağım…Benim artık 25.000 likle işim kalmamış…Ben kendi işimi yapacağım o kendi işini yapacak yapmasında görelim…Ben almışım elime boruyu…Allah çarpsın medyaya veririm…   X Müteahhit:Medyaya mı?   Alpay B:Bana bir şey olmaz…Arkadaşım aldım derim…Ne olacak sen de istedi dersin…A…cık…Bana güven gerisine karışma….   X Müteahhit:Tamam..Cuma günü 100 Milyarı ben vereceğim sana oğlum…   Alpay B:Haberin olsun Cengiz Dereli başka firmalara da İstanbul’dan haber uçurmuş…     Alpay B:Çarşamba günü para gelmezse bak bu silahı ilk önce sana sıkarım,sonra kendime sıkarım…S…tir olur gideriz bu dünyadan…Öte tarafta ne bok yiyeceksek yeriz…Müteahhitlik mi yaparız ne bok yeriz orada bilmem…